S weby se všichni setkáváme nyní už pravidelně, ale dříve tomu tak vůbec nebylo. Lidé dříve neměli ani pomyšlení na to, že by někdy mohli bušit do klávesnice a něco si najít během vteřiny. Dříve lidé věci museli zjistit například v novinách nebo v rozhlase, to byla jediná možnost, jak se něco dozvěděli, a asi nám všem dojde, jaké množství informací to asi bylo a jak tyto informace byly pravdivé. Nebyla možnost si je jakkoliv ověřit a pokud to napsal jeden plátek a druhý pak opsal od tohoto plátku to samé, tak nebylo divu, že tomu lidé věřili, když se to psalo ve více novinách současně. Přitom tyto noviny ani nemusely psát pravdivé informace, totéž rozhlas.
Konkrétně za dob komunismu rozhodně nebylo nic tak růžové, a právě i noviny či rozhlas byly zmanipulované a vycenzurované a publikovalo se tak jen to, co vláda chtěla. Nebyly zde tedy skoro žádné pravdivé informace, nebo jen část pravdivých informací. Což je celkem smutné v porovnání s tím, jaké obrovské možnosti máme my v této době a co všechno si můžeme během sekundy či minuty na webu najít. Napíšeme jen jedno slovo a vyhledá se nám plno stránek a my si ještě můžeme vybrat, na kterou klikneme a kterou si přečteme. Tomuhle se říká luxus, ale moc si toho někteří neváží. To raději nebudeme komentovat.
Když se bavíme o webech, existuje jakási optimalizace pro vyhledávače. Vezmeme si jako příklad nějakou stránku či webovou adresu určité firmy, která chce, aby se co nejvíce lidí o této stránce a s ní spojené i firmě dozvědělo a navštěvovali tuto stránku. To je logické, každá firma, která nabízí služby zákazníkům, přesně toto chce. A právě optimalizace se o toto stará – aby měla určitá stránka či URL větší návštěvnost a pokud někdo něco vyhledá, aby se právě jako první vyhledala ta určitá stránka. A tomu se říká zkráceně SEO. Firmy si mohou tyto služby hledat prakticky po celé zemi, napíšete tedy například SEO Praha a vyhledají se vám přesně tyto služby v dané lokalitě. Samozřejmě můžete zadávat i jiná města, třeba SEO Brno, zkrátka cokoliv.